Otse põhisisu juurde

Kuninglik küsimustik, osa 4 (lohiseb taga järel)

See on sellepärast, et ma leidsin veel mingid küsimused ja päris lõbus ju.

Favorite siblings

"Lemmik" on jätkuvalt suhteline, aga panen need, kes meelde tulid. Niisiis Rootsi kuningas ja tema 4 õde. Õigupoolest küll 4 õde ja Rootsi kuningas, sest viimane on oma õdede väikevend. Kui tüdrukud väikesed olid, kutsuti neid Haga printsessideks (Haga lossi järgi, kus nad elasid, praegu elab seal kroonprintsess Victoria pere) ja kuna tollal pidi troonipärija olema meestesoost, oodati pikisilmi, et sünniks ka väikevend. 1946.aastal sündiski oodatud Carl Gustaf, keda jumaldati juba sellepärast, et ta troonipärija oli, aga ninnunännutati ka sellepärast, et ta oli armas lokkidega poiss. Laste isa, muide, hukkus juba vähem kui aasta peale poja sündi.

Õed koos vennaga ja mõned vaated väikesest kroonprints Carl Gustafist.

Õdedest vanim Margaretha on praegu 79-aastane ja elab Suurbritannias, teised õed Birgitta (77), Dèsirèe (76) ja Christina (71) elavad Rootsis. Kuningas on 68-aastane.

Favorite royal family 
Kuna ma seal küsimuses, kus küsiti, kes mu lapsendada võiks, valisin belglased, siis jätkakem nendega. Belgia kuninga peres on isa Philippe, ema Mathilde ja nende neli last: tulevane kuninganna Elisabeth (12-aastane), Gabriel (11), Emmanuel (8) ja Elèonore (6). Kuninganna Mathilde on muide hariduselt logopeed ja rahvuselt pooleldi poolakas. Ühtlasi on ta ainuke praeguste monarhide abikaasadest, kes on aadlipäritolu (maitea, öeldakse tänapäeval veel nii?). Aga minu meelest palju inimlikuma näoga kui mõni teine kuninganna.

Siin pildil on nii palju lahedaid detaile, kui vaatama hakata.

If you could sit down with a deceased member of a royal family who would it be?

Aar juu siiriös? Enamus igasuguseid kuningaid ja nendega seotud inimesi on ju surnud. Ehk peaks siis maha istuma näiteks koos Henry VIII-ga. Vaevalt ma midagi aru saaks, mida ta räägib, aga tahaks näha, milline ta päriselt oli, kogu aeg näeb ainult neid, kes teda kusagil filmides mängivad.

Your favorite heir to the throne
Taani kroonprints Frederik.

Kelle lemmik ta ei ole?

Your favourite Royal Couple (unmarried or married)  

Nooh, mitmeid persoone on juba siin mainitud, paneme mõned sellised, keda pole olnud. Näiteks toredad pildid Hollandi kuningast ja kuningannast, kui nad 16.septembril parlamendi tööaastat avamas käisid. Sõitsid kuldse tõllaga kohale ja siis istusid üüratu suurte toolide peal pärast. Päälik pidas kõnet ka.

See maja on Ridderzaal (eesti keeles ma ütleks Rüütlite Koda näiteks) ja
need suured toolid, nagu ma loen, kannavad trooni nime.

Your favourite Male Royal
Norra kroonprints Haakon on sümpaatne mees. Lisaks mulle meeldib see lugu, kuidas ta nui neljaks võttis ikka selle naise, keda tema tahtis võtta, ei allunud provokatsioonidele.


Your favourite Female Royal
Ennist belglaste juures tuli meelde selline tegelane nagu kuninganna Fabiola. Tema on Belgia üle-eelmise kuninga Badouini abikaasa, 86-aastane, praeguse kuninga onunaine. Pärit on ta Hispaaniast ja lisaks hispaania keelele oskab veel prantsuse, hollandi, itaalia, saksa ja inglise keelt. Jeebus. Teadaolevalt oli Fabiolal suur soov oma abikaasaga palju lapsi saada, aga see plaan teoks ei saanud ja nii sai peale Badouini surma kuningaks tema vend Albert.

Selle pildi ma valisin
kleidi pärast. Kuuldavasti
kandis ta seda
esmakordselt 1960ndatel.

Your favourite Royal Charity (a member of the royal family must be involved in some way)

Ega mul lemmikut vist pole, sest palju ei teagi sellest asjast. Need prints Harry patronaaži all toimunud Invictuse mängud olid just ja Rootsi kuninganna 90ndate lõpul asutatud World Childhood Foundation on olemas ja.

Your favourite Royal Tour
See, kui Rootsi kuningas ja kuninganna 1992.aasta aprillis Eestis käisid. Ma arvan, et nad olid ühed esimesed nii tähtsad ninad, kes siia tulid üldse. Mina käisin sel ajal viimaseid kuid lasteaias. Lasteaia saalis oli telekas üles pandud ja vaatasime kõik, silmad punnis. Mul on täpselt meeles, mis kuningannal seljas oli, aga kõikvõimas internet ei aidanud seekord pilti leida. Igal juhul pidi see visiit jube tähtis asi olema, sest see on väheseid asju, mida ma üldse lasteaiast mäletan.

Rootsi kuningapaar
2002.a. lühivisiidil Eestis.

Favorite royal speech
Kõige paremad kuningate kõned on loomulikult need, kus olümpiamängud avatuks kuulutatakse, sest see tähendab, et järgmised kaks nädalat tuleb telekast pidevalt huvitavaid spordiülekandeid. Aga muidu on minu lemmik kuninga kõne see film "Kuninga kõne" Elizabeth II isast.

Üks osa tuleb veel.

Kommentaarid